Wacht, Compacon is een internationale organisatie, toch? Dat klopt! We helpen klanten van over de hele wereld en zijn niet van plan daarmee te stoppen. Echter zijn zowel consumenten als bedrijven tegen uitdagingen binnen de mondiale handel aangelopen. Wij weten zeker dat ‘lokaal gaan’ de moeite waard is. Nee, het is niet het enige wat wij doen. Ook buiten Europese landsgrenzen weten we onze weg prima te vinden. Echter leggen we je graag uit wat je van een meer lokale visie kunt verwachten, zonder te moeten snijden in kwaliteit.
Duurzaamheid. De vraag is niet meer ‘of’, maar ‘hoe je als bedrijf toewerkt naar een kleine footprint en een groenere planeet. Bij Compacon zijn we continu bezig ons duurzaamheidsbeleid te verbeteren. We maken ons wagenpark elektrisch en werken nauw samen met DHL, die in 2050 hun uitstoot naar 0% wil brengen. Het zijn slechts enkele voorbeelden, maar dat gebruik maken van lokale productie ook zorgt voor minder uitstoot, is geen hogere wiskunde.
De pandemie heeft er voor gezorgd dat prijzen van zeecontainers explosief zijn gestegen. De kosten om producten vanuit China naar Europa te brengen zijn ruim tien keer zo hoog als een jaar geleden! Het plafond is helaas nog niet bereikt en transporteurs die van andere voertuigen gebruik maken, kunnen de capaciteit nauwelijks aan.
Nu we je enthousiaster hebben gemaakt over lokale productie leggen we je graag uit wat dit betekent voor onze full-service oplossing. In kort: het heeft geen effect. Sinds 1992 helpt Compacon je met promotionele artikelen. Van het uitwerken van het creatieve concept tot de logistieke afhandeling. Middels de onderstaande voorbeelden nemen we je stap voor stap mee in onze service en hoe je hier met lokale producten nog steeds van kunt genieten.
Bekijk hier onze Compacon Roadmap en leer lokaal 'gaan' in vijf simpele stappen!Creative Thinking
Jij als klant hebt een specifiek doel en hebt daar een promotioneel product voor nodig. Dit product moet passen bij jouw merk. De eerste stap in het Compacon proces is dus een goed gesprek. We leren jou eerst door en door kennen. Op dit moment hebben wij collega’s verspreid over vijf Europese landen. Dit betekent dat wij je dicht bij huis kunnen ontmoeten en tevens weten welke trends er op lokaal niveau spelen.
Concept & Product Development
Onze creatieve accountmanagers en grafisch designers brainstormen samen over een fantastisch promotioneel concept. Je kunt hierbij denken aan het fysieke product, maar ook de verpakking of sleeve eromheen. Ook een product personaliseren zorgt voor een uniek effect. Maak van een simpele mok een persoonlijk ‘dankjewel’ door de naam van de ontvanger erop te drukken. Deze communicatieve toevoegingen worden veelal lokaal ontworpen en gedrukt.
Production & Quality
Het maakt ons niet uit of een producent gevestigd is om de hoek of aan de andere kant van de wereld. De producten die wij aanbieden moeten compliant zijn. Onze internationale Quality & Compliance Manager werkt nauw samen met de regionale teams om ervoor te zorgen dat de producten ook aan lokale wet- en regelgeving voldoen.
Sourcing
Producten worden ingekocht middels een samenwerking van de internationale Inkoper en lokale sales teams. Ook onze lokale partnerships zijn opgezet om de meeste waarde uit budgetten te halen. Onze samenwerking tussen de internationale en lokale teams zorgt dat we altijd producten kopen die on-trend zijn passen bij de markt.
Logistics
Het duurt langer om een product uit het Verre Oosten te halen, dan uit een buurland. Met 26.000m2 aan magazijn, meer dan 50 Compacon collega’s in verschillende Europese collega’s en lokale printfaciliteiten durven wij met 99% zekerheid te zeggen dat je promotionele deadline wordt behaald.
Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met lokaal geproduceerde promotionele artikelen? Onze accountmanagers doen je graag een persoonlijk voorstel. Neem contact op via dit formulier.