‘Your nature’s waiting’

Voor Compacon én Center Parcs zijn duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen twee uitermate belangrijke thema’s die grote focus en inzet krijgen in de gehele bedrijfsvoering. Zoals Ruud Rerink, product director Center Parcs, treffend beschrijft: “Goed zorgen voor de wereld om ons heen zit in onze natuur. Wij vinden het belangrijk om dit constant in het achterhoofd te houden en ook onze verantwoordelijkheid hierin te nemen”. Logisch dan ook dat Center Parcs bij alle keuzes die moeten worden gemaakt opteert voor de meest duurzame optie. Compacon is er trots op hier een steentje aan te (hebben) mogen bijdragen.

In de duurzame samenwerking tussen Center Parcs en Compacon heeft altijd de natuur centraal gesteld. Sinds jaar en dag verblijven gasten in een natuurlijke omgeving: slechts 10% van de Center Parcs-parken bestaat uit bebouwing,

terwijl 90% uit water of bos bestaat. Het is altijd al één van de belangrijkste redenen geweest voor gasten in heel Europa om voor Center Parcs kiezen. Dit belang dat Center Parcs stelt aan duurzaamheid, blijkt echter uit veel meer aspecten. Zo maken de populaire zwemparadijzen al jaren gebruik van duurzame warmtekrachtkoppelingen en introduceert Center Parcs dit jaar een gratis app waarmee gasten de natuur kunnen ontdekken. En Center Parcs blijft stappen vooruit zetten: na een grootschalige vernieuwing van de parken heeft zij begin 2023 een volledig nieuwe merkidentiteit gelanceerd waarin mens en natuur worden verbonden..

Deze strategie vertaalt zich concreet in een nieuw logo, een Happy Family Makers Roadmap voor medewerkers (meer info onder dit artikel) én een duurzaam beleid met betrekking tot de inkoop van producten en artikelen. Center Parcs kiest hierin altijd voor de meest duurzame 

optie, zoals 100% gerecycled papier, maar ook bijvoorbeeld geen vis van de duurzame vislijst op het menu in de restaurants en een focus op lokale producten in de shops. Bovendien zijn alle artikelen in het Center Parcs Kerstpakket groen, is het assortiment van kantoorartikelen ‘vergroend’, én zijn er talrijke duurzame keuzes beschikbaar in de shops in de parken.

Compacon mocht bijdragen aan deze duurzame initiatieven en hoopt dit in de toekomst te blijven doen, niet alleen als zakelijke partner van Center Parcs, maar ook door zelf maatschappelijk verantwoord te blijven ondernemen met betrouwbare, duurzame en veilige processen. En zo de impact op het milieu te minimaliseren. Wil je hier meer over lezen? Neem dan een kijkje op onze csr pagina.

Center Parcs, ‘Your nature’s waiting’
Mensen bij elkaar brengen, midden in de natuur. Het is een visie die inspireert sinds de oprichting van Center Parcs eind jaren 70. En nog steeds: meer dan ooit hebben mensen de behoefte aan samen te zijn, in een natuurlijke omgeving; om er van te genieten en er goed voor te zorgen. Vooral dat laatste is niet vanzelfsprekend, daar moet je wat voor doen. Als mens, als samenleving, als bedrijf. Center Parcs bracht deze visie tot leven in een grootschalige vernieuwing van haar parken en een volledig nieuwe merkidentiteit waarin zij mens en natuur verbinden in het Center Parcs merk. Zoals Ruud het beschrijft: “Deze nieuwe strategie zit in het hart van alles wat we doen. We hebben deze oa. opgenomen in onze Happy Family Makers Roadmap die al onze collega’s begeleidt om constant een stapje extra te zetten in geval van zowel duurzame ambities als ook gastbeleving. Het bewijs hiervan zit onder andere in de Green Key Goud certificering van al onze parken in Europa en onze ISO 14001 en 50001 certificeringen”. Maar de nieuwe strategie uit zich ook in een nieuwe merkidentiteit, een nieuwe look & feel, met een nieuw logo waar de verbinding met de natuur concreet wordt gevisualiseerd. Benieuwd? Bezoek dan eens de website van Center Parcs.

Contact

Blijf in contact met Compacon!

Abonneer je om de laatste inzichten, tips en trends op het gebied van promotionele productmedia rechtstreeks in uw inbox te ontvangen.

×